Mereu printre studenti
Marți, 09 Ianuarie 2024 12:04

5 pe zi

Scris de 
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Știm, știm că avem nevoie și de reguli simple, ușor de urmat. De aceea ne conformăm și scriem astăzi despre numărul optim de porții de fructe și legume pe care ar trebui să le consumăm zilnic pentru o viață lungă, sănătoasă și activă. 

O meta-analiză (https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/CIRCULATIONAHA.120.048996) publicată în martie, anul trecut, de către American Heart Association, ne-a făcut munca mai ușoară. Datorită lor vă putem spune azi că e vorba de 5 pe zi, mai precis de 2 porții de fructe și 3 de legume. 

De ce ar trebui să ne pese de ce spun cercetătorii pe acest subiect? E simplu: dacă respectăm această regulă simplă ne putem reduce semnificativ riscul apariției unor boli cronice, incluzând aici cancerul și bolile cardiovasculare. Același număr de porții consumate zilnic a mai fost asociat și cu o longevitate mai mare, aspect deloc de neglijat dacă ne gândim la speranța de viață a românilor. 

Aceeași meta-analiză a mai evidențiat și faptul că unele fructe și legume ne ajută să culegem mai ușor beneficii pentru sănătate decât altele. Avem și aici celebrități, nu am scăpat de ele. Printre alimentele de origine vegetală care au strălucit se numără cele care au culoare verde închis, precum spanac și kale, dar și cele bogate în beta-caroten și vitamina C – adică fructele de pădure, morcovii și citricele. Toate fructele și legumele abundă în nutrienți, fibre și sunt surse importante de antioxidanți. Cu cât mai variată este alimentația noastră în fructe și legume, cu atât mai bine ne va fi pe termen lung. Nu trebuie să ne credeți pe cuvânt. Testați! 

 

 

 

sursa: www.stareasanatatii.ro

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.