Mereu printre studenti
Administrator

Administrator

E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Marți, 16 Ianuarie 2018 09:42

Prelungire perioadă de încasare a taxei

Se prelungește perioada de încasare a taxelor de școlarizare până la data de 18.01.2018, cu pierderea calității de student în 19.01.2018, ora 1200.

Sursa, www.ucv.ro

Simona Halep, nr. 1 mondial, s-a calificată astăzi în turul II la Australian Open.

Simona a învins-o pe australianca Destanee Aiava (193 WTA), cu 7-6, 6-1.

După primul set, Simona Halep a suferit o accidentare la gleznă, fapt care însă nu a împiedicat-o să joace în continuare.

“Am luptat, mi-am zis că trebuie să cred în mine, să câştig. Am fost un pic speriată după ce m-am accidentat. Repet, sunt un pic speriată, pentru că este la gleznă şi am avut acolo o mulţime de probleme. Trebuie să mă recuperez”, a spus Simona Halep la finalul partidei.

Românca va juca în turul următor cu Eugenie Bouchard.

Sursa,www.gds.ro

Tinerii din mediile defavorizate, cu vârsta între 18-25 ani, pentru care existența permisului este un avantaj sau o condiție în ocuparea unui loc de muncă și nu numai, se pot înscrie în programul ”Permis pentru viitor”, derulat de Fundația Pentru Comunitate în colaborare cu MOL România. Termenul limită de depunere a documentaţiei (data expedierii poștale) este 27 ianuarie 2018.

Programul „Permis pentru viitor”, aflat la ediția a treia, 2017, se adresează tinerilor din medii defavorizate, născuți între anii 1993 și 2000 inclusiv, elevi sau absolvenți de liceu, școli profesionale sau școală generală, care au nevoie de sprijin material pentru acoperirea cheltuielilor necesare obținerii permisului de conducere (școala de șoferi și taxele adiacente).

ai exact, programul se adresează tinerilor din mediile defavorizate care:

– Sunt la începutul carierei profesionale și/sau

– Doresc să ocupe un loc de muncă, și la angajare este o condiție sau un avantaj existența permisului de conducere

– Au un loc de muncă/se află în activitate, și permisul de conducere ar fi un instrument benefic în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu

– Au permis de conducere, dar pentru ocuparea unui loc de muncă sau îndeplinirea atribuțiilor de serviciu este o condiție sau un avantaj existența permisului de conducere categoria C, D, tractoare agricole sau forestiere, troleibuze, tramvaie

– Din alte motive doresc să obțină permis de conducere, dar nu au posibilități materiale pentru acoperirea cheltuielilor aferente. 

Toate detaliile și formularul de înscriere se por obține accesând

ttp://pentrucomunitate.ro/web/index.php?option=com_content&view=article&id=659&Itemid=133&lang=ro

Sursa, www.craiovaforum.ro

Astăzi se celebrează Ziua Culturii Naţionale. Ziua de naștere a poetului național Mihai Eminescu, 15 ianuarie, a fost declarată Ziua Culturii Naționale la inițiativa Academiei Române. Propunerea a aparținut acad. Eugen Simion, Președintele Secţiei de Filologie și Literatură și fost Președinte al Academiei Române. Anul acesta sărbătorim cea de-a opta ediție.

Născut la 15 ianuarie 1850, Mihail Eminovici – devenit mai apoi Eminescu – a influenţat în mod covârşitor cultura autohtonă. Generații după generații au crescut cu poeziile sale. Mesajul operei eminesciene, influenţată de mari filosofi, se dovedește a fi mai actual ca niciodată. Universalitatea poetului Mihai Eminescu a fost recunoscută de UNESCO, numele său fiind atribuit de astronomi unui crater de pe Marte. Poemul Luceafărul se află în Guiness Book of Records.

Publicistica eminesciană, reunind câteva mii de articole, a fost invocată sau repudiată, în funcţie de interesele vremurilor. Pe 15 iunie 1889, după doi ani de suferință, acesta s-a stins din viață, fiind înmormântat în Cimitirul Bellu, la umbra unui tei. ‘Luceafărul’, ‘Floare albastră’, ‘Lacul’ sau ‘Revedere’ sunt testamentul literal al poetului.

Sursa, www.gds.ro

 

Luni, 15 Ianuarie 2018 09:56

Begu, în turul 2 la Australian Open

Irina Begu s-a calificat în turul 2 al turneului Australian Open, primul de Mare Şlem al anului, după ce a învins-o, în urma unui meci dramatic, care a durat 3 ore, pe rusoaica Ekaterina Makarova, cap de serie numărul 31, cu 3-6, 6-4, 8-6.
Begu, care are acum 2-1 în meciurile directe cu Makarova, o va înfrunta pe croata Petra Martic, victorioasă cu 7-6 (5), 6-3 în faţa belgiencei Van Uytvanck. La directe, Martic are 1-0 cu Begu, pe care a învins-o în 2012, în Fed Cup.

În schimb, Monica Niculescu (30 ani, 85 WTA) a fost învinsă de germanca Mona Barthel (27 ani, 52 WTA), cu 6-4, 7-5, după o oră şi 49 minute.

De asemenea, Marius Copil a fost învins de francezul Gilles Simon, cu 7-5, 6-4, 6-3, în proba de simplu masculin. Copil (27 ani, 92 ATP) era singurul român pe tabloul de simplu masculin.

Tot luni va juca în primul tur Mihaela Buzărnescu, împotriva danezei Caroline Wozniacki, a doua favorită. Pe tabloul principal se mai află trei românce, Simona Halep, principala favorită, care o va înfrunta pe australianca Destanee Aiava, Sorana Cîstea, care va evolua contra kazahei Zarina Dias, şi Ana Bogdan, care o va întâlni pe Kristina Mladenovic (Franţa).

Sursa, www.cvlpress.ro

În data de 3 ianuarie 2018, s-a semnat contractul de finanțare pentru proiectul Dezvoltare prin antreprenoriat, implementat de către Universitatea din Craiova.

Durata proiectului este de 36 luni, valoarea eligibilă a proiectului fiind de: 10.033.947,60 lei.

Obiectivul general al proiectului constă în dezvoltarea resurselor umane și a economiei în Regiunea S-V Oltenia prin formare în domeniul antreprenoriatului, crearea de micro-întreprinderi și înființarea unor noi locuri de muncă. Proiectul își propune promovarea antreprenoriatului în Regiunea S-V Oltenia, formarea in domeniul antreprenoriatului a unui grup țintă de 300 de persoane cu domiciliul în Regiunea S-V Oltenia, înființarea a 38 de micro-întreprinderi (cel puțin cate 2 întreprinderi în fiecare din județele regiunii S-V Oltenia), crearea a cel puțin 76 de noi locuri de muncă.

Rezultatele preconizate:

  • 1000 de persoane informate cu privire la oportunitatea înființării propriei firme, beneficiind de subvenții; 300 de persoane formate in domeniul antreprenoriatului, capabile sa își realizeze propriu plan de afaceri, 300 de planuri de afaceri realizate, 300 certificate de formare profesionala in domeniul antreprenoriatului.
  • 38 de întreprinderi nou înființate din care cel puțin câte 2 în fiecare județ al Regiunii S-V Oltenia; 38 de planuri de afaceri subvenționate.
  • 76 de locuri de muncă nou create în cadrul întreprinderilor înființate în cadrul proiectului.
  • Document de susținere și analiza a mediului antreprenorial la nivelul Regiunii S-V Oltenia, intitulat Oportunitățile dezvoltării prin antreprenoriat in Regiunea S-V Oltenia, tipărit, publicat și distribuit în 300 de exemplare.

Sursa, www.monitoruldeoltenia.com

In aceasta dimineata s-au inregistrat primele temperaturi negative carea arata un ger deosebit, in unele zone ale tarii. Temperaturile scad cu repeziciune pe tot parcursul zilei, informeaza jurnalul.roLa primele ore ale dimineții, se înregistrau minus 13 grade la Întorsura Buzăului și minus 14 grade în Ceahlău, iar temperatura resimțită a coborât până la minus 36 de grade.

 Sâmbătă la ora 7 dimineața, se înregistrau minus 14 grade în nordul țării la Toacă, Ceahlău, și 13 grade la Întorsura Buzăului.

Temeperatura resimțită, din cauza gerului atinge minus 31 de grade la Călimani și minus 28 de grade la Bâlea Lac.

Sursa, www.gds.ro

Vineri, 12 Ianuarie 2018 09:50

Campanie de recrutare TELUS

TELUS International lanseaza o campanie de recrutare pentru un proiect francofon back-office(contract pe perioada nedeterminata).

Cerinte:

  • cunostinte de limba franceza in scris - nivel B2
  • disponibilitate pentru un orar flexibil, Luni-Duminica 8-24, 5 zile pe saptamana

 

Sursa, www.ucv.ro

Vineri, 12 Ianuarie 2018 09:46

Beneficiile sporturilor de iarnă

Zăpada vă îmbie la practicarea unor sporturi de iarnă, care oferă multe beneficii asupra menţinerii stării optime de sănătate. Sporturile practicate pe zăpadă presupun un efort mai mare, iar rezultatul constă în îmbunătăţirea sistemului cardiovascular. Totodată, este extrem de important să previi accidentările, de aceea, pentru sporturile de iarnă ar trebui să vă pregătiţi cu câteva săptămâni în avans, mai ales dacă nu aţi mai făcut mişcare în ultimul timp.

Mulți medici din întreaga lume vă recomandă să practicaţi sporturi de iarnă deoarece acestea contribuie la menţinerea unui organism funcţional şi la o viaţă mai sănătoasă.

Patinajul este un sport care implică o mulţime de exerciţii şi mişcări ce contribuie la coordonarea, îmbunătăţirea echilibrului şi flexibilităţii şi, în acelaşi timp, la creşterea rezistenţei corpului. În plus, atunci când patinezi, te eliberezi de gândurile negative, de stres, şi-ţi recapeţi echilibrul emoţional.

De asemenea, patinajul te ajută şi la pierderea kilogramelor, deoarece are loc modelarea muşchilor corpului şi arderea multor calorii. Totodată, patinând, îţi formezi muşchii pelvieni, ai şoldurilor şi coapselor, iar tendoanele genunchilor devin mai flexibile.

De asemenea, un alt beneficiu al patinajului este acela că, în timp ce îţi menții echilibrul, muşchii abdominali şi ai spatelui devin mai fermi, iar muşchii braţelor şi ai umerilor lucrează concomitent cu restul muşchilor.

Pentru a nu te accidenta şi pentru a-ţi păstra stabilitatea pe patine, este important să îţi mişti mâinile pe lângă corp, în concordanţă cu mişcările picioarelor.

Schiatul activează toţi muşchii

Schiatul este unul dintre puţinele sporturi de iarnă care implică activitatea tuturor muşchilor corpului şi care asigură dezvoltarea armonioasă a muşchilor abdominali şi ai picioarelor, menţinând alimentarea cu oxigen. În funcţie de nivelul de intensitate şi de greutatea corporală a fiecăruia, pe parcursul a șase ore de schiat, organismul poate arde până la 3.000 de calorii şi pierde până la 5 kg într-o săptămână. În plus, un alt beneficiu al practicării acestui sport frumos este acela că imunitatea organismului se fortifică.

Totodată, schiatul asigură dezvoltarea armonioasă, în special a muşchilor abdominali şi ai picioarelor, întreţinând şi aportul de oxigen şi nutrienţi.

Acest sport îmbunătăţeşte gradul de oxigenare şi măreşte capacitatea plămânilor, iar datorită temperaturii scăzute, organismul lucrează de două ori mai intens pentru a-şi păstra căldura. Coborârea cu schiurile poate dura câteva minute şi astfel veţi putea folosi muşchii-cheie ai organismului foarte intens în această perioadă (cvadriceps, şolduri, picioare). Pe măsură ce prindeţi viteză, corpul va îmbunătăţi echilibrul, agilitatea, flexibilitatea, în timp ce va creşte şi puterea din muşchii picioarelor. Panta de schi este un antrenament bun pentru menţinerea sănătăţii sistemului cardiovascular. Cu acest sport se pot arde între 350 și 600 de calorii pe oră.

Alte sporturi de iarnă

Schi fondul este unul dintre cele mai bune antrenamente corporale care există în prezent. Acest sport activează în timp toate grupele musculare majore, inclusiv muşchii de bază (situaţi la nivelul abdomenului, partea inferioră a spatelui şi a pelvisului), de asemenea, reprezintă o provocare pentru sistemul cardiovascular. O oră de schi fond poate arde aproximativ 500-600 de calorii, în funcţie de intensitate, şi chiar ajută la promovarea unui mai bun echilibru.

Snowboarding-ul este unul dintre sporturile care solicită toate grupele de muşchi, fiind extrem de intens și contribuind la menţinerea flexibilităţii şi a echilibrului. Unul dintre beneficiile snowboarding-ului este acela că întăreşte muşchii abdominali, o oră de distracţie pe pârtie ajutându-vă să ardeţi 450 de calorii. Practicarea acestui sport aduce şi o serie de beneficii cardiovasculare şi contribuie la reducerea nivelului de stres.

Jogging-ul nu este un sport exclusiv de iarnă, însă atunci când este practicat pe zăpadă duce la o ardere intensă a caloriilor, aproximativ 100 de calorii pe kilometru.

Dacă sunteţi un împătimit al jocurilor în echipă, hocheiul pe gheaţă este un sport bazat pe sentimentul de camaraderie. Hocheiul solicită capacitatea fizică a fiecărui individ. Oferind aceleaşi beneficii fizice ca patinajul (construirea corpului atât în partea de jos, muşchii abdominali, cât şi sprijin pentru sistemul cardiovascular), hocheiul pe gheaţă necesită utilizarea părţii superioare a corpului pentru a muta crosa de hochei. Acesta poate fi un antrenament foarte intens pentru dumneavoastră. Pentru început, nu staţi mult pe gheaţă, maximum cinci minute, deoarece bătăile inimii încep să crească încetul cu încetul. După aceste cinci minute, este necesară o perioadă de recuperare şi odihnă.

Sursa, www.gds.ro

Joi, 11 Ianuarie 2018 09:13

Se răceşte vremea

Meteorologii au anunţat că, începând de astăzi, vremea se va schimba radical: va ninge în toate regiunile, vor scădea temperaturile, iar vântul puternic va face ca frigul resimţit să fie cumplit.

Ploile din partea de sud a Moldovei şi de nord-est a Munteniei se vor transforma în lapoviţă şi ninsoare. Vineri, valorile termice diurne vor fi în jurul pragului de îngheţ în partea de nord-est a teritoriului.

În celelalte zone temperaturile se vor apropia semnificativ de valorile termice normale pentru această perioadă, urmând ca în regiunile vestice să vorbim încă despre un regim termic agreabil, cu valori în jurul a 7-8 grade.

Pe parcursul zilei de vineri şi mai ales sâmbătă şi duminică ninsorile slabe cantitativ să fie prezente în regiunile sudice, mai supărător va fi vântul care se va asocia cu valorile coborâte, astfel încât senzaţia de rece va fi amplificată.

Sursa, www.gds.ro

Pagina 1 din 36