Mereu printre studenti
Vineri, 12 Ianuarie 2018 09:46

Beneficiile sporturilor de iarnă

Scris de 
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Zăpada vă îmbie la practicarea unor sporturi de iarnă, care oferă multe beneficii asupra menţinerii stării optime de sănătate. Sporturile practicate pe zăpadă presupun un efort mai mare, iar rezultatul constă în îmbunătăţirea sistemului cardiovascular. Totodată, este extrem de important să previi accidentările, de aceea, pentru sporturile de iarnă ar trebui să vă pregătiţi cu câteva săptămâni în avans, mai ales dacă nu aţi mai făcut mişcare în ultimul timp.

Mulți medici din întreaga lume vă recomandă să practicaţi sporturi de iarnă deoarece acestea contribuie la menţinerea unui organism funcţional şi la o viaţă mai sănătoasă.

Patinajul este un sport care implică o mulţime de exerciţii şi mişcări ce contribuie la coordonarea, îmbunătăţirea echilibrului şi flexibilităţii şi, în acelaşi timp, la creşterea rezistenţei corpului. În plus, atunci când patinezi, te eliberezi de gândurile negative, de stres, şi-ţi recapeţi echilibrul emoţional.

De asemenea, patinajul te ajută şi la pierderea kilogramelor, deoarece are loc modelarea muşchilor corpului şi arderea multor calorii. Totodată, patinând, îţi formezi muşchii pelvieni, ai şoldurilor şi coapselor, iar tendoanele genunchilor devin mai flexibile.

De asemenea, un alt beneficiu al patinajului este acela că, în timp ce îţi menții echilibrul, muşchii abdominali şi ai spatelui devin mai fermi, iar muşchii braţelor şi ai umerilor lucrează concomitent cu restul muşchilor.

Pentru a nu te accidenta şi pentru a-ţi păstra stabilitatea pe patine, este important să îţi mişti mâinile pe lângă corp, în concordanţă cu mişcările picioarelor.

Schiatul activează toţi muşchii

Schiatul este unul dintre puţinele sporturi de iarnă care implică activitatea tuturor muşchilor corpului şi care asigură dezvoltarea armonioasă a muşchilor abdominali şi ai picioarelor, menţinând alimentarea cu oxigen. În funcţie de nivelul de intensitate şi de greutatea corporală a fiecăruia, pe parcursul a șase ore de schiat, organismul poate arde până la 3.000 de calorii şi pierde până la 5 kg într-o săptămână. În plus, un alt beneficiu al practicării acestui sport frumos este acela că imunitatea organismului se fortifică.

Totodată, schiatul asigură dezvoltarea armonioasă, în special a muşchilor abdominali şi ai picioarelor, întreţinând şi aportul de oxigen şi nutrienţi.

Acest sport îmbunătăţeşte gradul de oxigenare şi măreşte capacitatea plămânilor, iar datorită temperaturii scăzute, organismul lucrează de două ori mai intens pentru a-şi păstra căldura. Coborârea cu schiurile poate dura câteva minute şi astfel veţi putea folosi muşchii-cheie ai organismului foarte intens în această perioadă (cvadriceps, şolduri, picioare). Pe măsură ce prindeţi viteză, corpul va îmbunătăţi echilibrul, agilitatea, flexibilitatea, în timp ce va creşte şi puterea din muşchii picioarelor. Panta de schi este un antrenament bun pentru menţinerea sănătăţii sistemului cardiovascular. Cu acest sport se pot arde între 350 și 600 de calorii pe oră.

Alte sporturi de iarnă

Schi fondul este unul dintre cele mai bune antrenamente corporale care există în prezent. Acest sport activează în timp toate grupele musculare majore, inclusiv muşchii de bază (situaţi la nivelul abdomenului, partea inferioră a spatelui şi a pelvisului), de asemenea, reprezintă o provocare pentru sistemul cardiovascular. O oră de schi fond poate arde aproximativ 500-600 de calorii, în funcţie de intensitate, şi chiar ajută la promovarea unui mai bun echilibru.

Snowboarding-ul este unul dintre sporturile care solicită toate grupele de muşchi, fiind extrem de intens și contribuind la menţinerea flexibilităţii şi a echilibrului. Unul dintre beneficiile snowboarding-ului este acela că întăreşte muşchii abdominali, o oră de distracţie pe pârtie ajutându-vă să ardeţi 450 de calorii. Practicarea acestui sport aduce şi o serie de beneficii cardiovasculare şi contribuie la reducerea nivelului de stres.

Jogging-ul nu este un sport exclusiv de iarnă, însă atunci când este practicat pe zăpadă duce la o ardere intensă a caloriilor, aproximativ 100 de calorii pe kilometru.

Dacă sunteţi un împătimit al jocurilor în echipă, hocheiul pe gheaţă este un sport bazat pe sentimentul de camaraderie. Hocheiul solicită capacitatea fizică a fiecărui individ. Oferind aceleaşi beneficii fizice ca patinajul (construirea corpului atât în partea de jos, muşchii abdominali, cât şi sprijin pentru sistemul cardiovascular), hocheiul pe gheaţă necesită utilizarea părţii superioare a corpului pentru a muta crosa de hochei. Acesta poate fi un antrenament foarte intens pentru dumneavoastră. Pentru început, nu staţi mult pe gheaţă, maximum cinci minute, deoarece bătăile inimii încep să crească încetul cu încetul. După aceste cinci minute, este necesară o perioadă de recuperare şi odihnă.

Sursa, www.gds.ro

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.