Mereu printre studenti
Luni, 23 Martie 2020 10:45

Avocado și beneficiile sale

Scris de 
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Avocado, pe numele său adevărat Persea americana, este un arbore originar din Mexic, al cărui fruct, pe care îl cunoaștem mult mai bine, este comestibil. De forma sferică sau asemănătoare cu cea a perelor, fructul are coaja verde închis, consistență untoasă, iar la interior, un sâmbure lemnos. Gustul autentic, adică cel al unui fruct copt în condiții optime, este o combinație între unt, nuci, arome ierboase și pământoase.
Avocado este cultivat astăzi nu doar în America Centrală și de Sud, ci și în Indonezia sau India, climatul propice fiind cel tropical sau mediteranean. Există diferite varietăți de avocado, în funcție de zona de proveniență: Mexic, Guatemala sau India.
 

Avocado este o sursă excelentă de grăsimi mononesaturate, sănătoase pentru sistemul cardiovascular. Probabil ai observat că în multe alte articole de până acum ți-am spus că organismul nostru are nevoie de toate tipurile de substanțe, inclusiv grăsimi. Important este că acestea să fie de calitate, cum sunt cele din avocado. Grăsimile mononesaturate, de pildă, combat rezistența la insulina și reglează nivelul de glucoză din sânge.

Pe lângă grăsimi mononesaturate, avocado conține și multe vitamine și minerale: vitaminele A, C, D, E, K, vitamina B6, vitamina B12, acid folic, potasiu, luteina și antioxidanți. Ca să păstrezi cât mai multe dintre aceste substanțe, îți recomandăm să consumi avocado crud sau gătit foarte puțin, la aburi sau la cuptor.

Avocado are și efecte antibacteriene, anticancerigene, contribuie la sănătatea oaselor, ochilor, dinților și pielii. Poate diminua simptomele neplăcute ale afecțiunilor digestive și reglează tranzitul intestinal.

Deși ai tot auzit cuvântul „grăsimi” în acest articol, trebuie să știi că avocado te ajută să slăbești. Fiind atât de consistent, te vei sătura cu o cantitate mai mică de mâncare, însă suficient de nutritivă încât să nu ai ulterior probleme digestive sau carențe de vitamine și de minerale.

Pe lângă faptul că te ajută să fii mai slabă, avocado te scapă și de riduri. Vitamina E și alte substanțe din compoziția lui stimulează producția naturală de colagen și hidratează pielea în profunzime, cu uleiuri și grăsimi de calitate.

Rețete cu avocado

1.Guacamole
Ceea ce este pentru noi exotic se consuma in Mexic sau Brazilia ca untul pe paine. Nu este greu de inteles de ce: gustul delicios si usor intepat al acestui preparat a cucerit intreaga lume. 
Ingrediente:
  • avocado bine coapte
  • 3 catei de usturoi
  • ½ ceapa tocata marunt
  • ½ lingurita pulbere de ardei iute
  • 1 lingura suc de lime 
  • o rosie tocata marunt
  • sare, piper si coriandru proaspat, in functie de gust

Mod de preparare:

Fructele de avocado se curata de coaja, dupa care se scoate miezul cu ajutorul unei linguri si se introduce in blender. Daca ne dorim o consistenta mai tare, putem folosi o furculita pentru a zdrobi miezul, renuntand la blender. Adaugam toate celelalte lngrediente, tocate marunt, si amestecam intreg continutul, impreuna cu sucul de lime (sau de lamaie). 
Pasta de guacamole poate fi pastrata intr-un bol si consumata cu felii de paine, nachos sau tortillas.
 
avocado toast 7 of 13 500x500
2.Salate cu avocado
Avocado poate fi introdus in nenumarate combinatii, obtinandu-se urmatoarele salate:
  • rosii, castravete, ceapa rosie si avocado, cu un dressing de lamaie;
  • jumatati de avocado umplute cu branza mozzarella, rosii cherry, cubulete de avocado, ierburi proaspete, ulei de masline si otet balsamic;
  • salata de pui cu avocado, salata verde, ulei de masline, miere, chimen si ardei iute;
  • salata de avocado cu mango, rucola, ceapa si cubulete de pui la tigaie; dressingul se obtine din ulei de masline, suc de lamaie, putin zahar si chimen.

breakfastsaladblog 19681

3.Ou copt in avocado

Ingrediente : 

– 4 oua mari

– 2 avocado coapte

– ulei de masline

– sare, piper, condimente (dupa gust)

Mod de preparare:

Preincalzeste cuptorul la 200 grade. Taie avocado in jumatati, scoate samburii si doua lingurite din pulpa fructului, pentru a face loc oului. Sparge ouale cu atentie, pentru a incapea in scobitura facuta. Presara putin ulei de masline, sare, piper si condimente dupa gust si baga la cuptor pentru aproximativ 15 minute (sau pana cand ouale sunt coape pe cat de mult iti doresti).

Poftă bună!

53864893 l 1024x683

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.